RAPPORT: Kundupplevesen i fokus
Vill du att vi kontaktar dig med nyheter, trender och insikter?
Varför ska du läsa rapporten?
Insikter och analyser kring kundupplevelsen utifrån ett systemperspektiv som tex:
- Utmaningar
- Förslag på KPI:er
- Tips och råd
Med bakgrund av vår erfarenhet från kunduppdrag där kundupplevelsen inte alltid varit i fokus samt den kundcentriska era som vi nu befinner oss i så såg vi ett behov av att titta på kundupplevelsen utifrån ett systemperspektiv.
Vi på NetConsult gick in i detta projekt men en tes om att alla e-handlare idag har full kontroll över sina kunders kundupplevelse genom data, sina system och sina KPI:er.
För att ta reda på om det stämde så genomförde vi djupintervjuer med svenska e-handlare där vi pratade om kundupplevelsen och kundfokus vilket gav oss värdefulla insikter.
Vi har skapat en guide och rapport baserat på bland annat ett 40-tal genomförda djupintervjuer med e-handlare i Sverige.
“Utmaningen: Personalised customer journey och att vi verkligen sätter kunden i fokus, oavsett vilket scenario och var i resan de befinner sig.”
Källa: “Kundupplevelserapport och guide för e-handel”, NetConsult
Du känner säkert igen dig i utmaningarna som företagen i vår rapport brottas med. Vår förhoppning är att du kan använd rapporten som ett stöd när du funderar på hur du ska förhålla dig till kundupplevelsen. Vilka KPI:er du kan jobba med och hur du kan tänka för att optimera kundupplevelsen både när det gäller system, resurser och fokus.
Vi hoppas du finner den rapport intressant och önskar dig lycka och framgång i ditt jobb med att förbättra och förfina er kundupplevelse.
Har du några funderingar eller frågor ser vi framemot att du hör av dig!
Kontakta oss
-
Anders Ekström
CEO -
Patrik Jensen
Chief Growth Officer (CGO) -
Christofer Brandin
Head of Customer Success -
Diana Durkovic
Säljare -
Catherine Maroun
Säljare/Produktägare
RING OSS PÅ 031 761 00 00
Eller boka ett möte direkt med en av våra säljare: